اسلایدر

گزارش ویژه :و فرناندو تورس ثابت می‌کند بهترین مهاجم اروپاست
هواداران چلسی

او هیچ‌گاه برای کسب بزرگی و احترام متوسل به حاشیه‌ها نشد و به هیچ وجه دنبال بر سر زبان انداختن نام خود نبود

خوش آمدی ، فرناندو تورس. ما تو را فراموش کرده بودیم. مهم نیست که در پایان یک رقابت آهسته و البته نفس‌گیر برای کسب کفش طلای اروپا شش مدعی و البته شش راه وجود داشت ، مهم نیست که اگر معادلاتی شبیه به بازی سنگ – کاغذ – قیچی سعی در روشن شدن تکلیف آقای گل یورو داشت ، مهم آن است که امروز تو بار دیگر سلطان اروپا هستی و کسب کفش طلای اروپا تو را بار دیگر به ما یادآوری کرد.

عذرخواهی می‌کنم ، سنگ – کاغذ – قیچی راه بسیار ناعادلانه‌ای برای مقایسه‌ی تو با سایرین ، برای معرفی به عنوان آقای گل رقابت‌های یورو است. حقیقت آن است که تورس ، این عنوان معتبر اروپایی را بطور تصادفی کسب نکرد ، چرا که به حق لایق آن بود.

برنده‌ی کفش طلای اروپا در دور گروهی رقابت‌های یورو و در دیدار با ایرلند موفق به زدن دو گل شد ، تا به جمع بزرگانی همچون جیسون کوماس بپیوندد. عدم کارآیی تورس در سیستم 0-6-4 دل‌بوسکه ، سببب شد تا او دیگر تا دیدار نهایی یورو 2012 پایش به گل‌زنی باز نشود ، گویی تنها راه آقای گلی مهاجم تیم چلسی ، گلزنی در دیدار نهایی آن هم در دقایق پایانی است. در دیدار فینال او در دقایق پایانی بازی به میدان آمد تا با گلزنی آب سردی بر پیکره‌ی آتزوری بحران‌زده ریخته باشد. تورس با گلزنی عجز آتزوری به خصوص در 30 دقیقه‌ی پایانی را به شدت اثبات کرد. در این میان نباید فراموش کنیم که دل‌بوسکه با تعویض تورس در دقایق پایانی نشان داد که تمایل به تحمیل شکستی سنگین به آتزوری 10 نفره و البته متحیر از اتفاقات فینال ندارد ، کاری که در همان اندک دقایق حضور تورس نیز رقم خورد.

در بزرگی و شایستگی این مهاجم اسپانیایی هیچ چیز ناگفته نیست و برجستگی‌های او بر همگان آشکار است. شاید در مقطع کوتاهی از زمان شاهد افت چشم‌گیر او بودیم ، شاید عدم گلزنی او باعث شد در بازه‌ی کوتاهی از زمان او را فراموش کنیم ، شاید از او و بازگشتش به روزهای اوج ناامید شدیم ، اما او با پشت سر گذاشتن یک سال رویایی با چلسی و تیم ملی اسپانیا ، بار دیگر شایستگی‌های خود را به همگان اثبات کرد.

این قدرت واقعی تورس است و امروز ما باید او را تحسین کنیم. او برای آنچه که امروز بدان مفتخر است ، کاری زیادی انجام نداد و فقط بر توانایی‌های مثال‌زدنی خود تکیه کرد. او هیچ‌گاه کسی را به قصد حمایت از خود تهدید و تحریک نکرد ، چرا که نیازی به حمایت دیگران نداشت. او هیچ‌گاه بازی‌های بزرگ را از ابتدا آغاز نکرد ، چرا که او برای انجام رسالت خود نیاز به زمان بسیاری نداشت. او هیچ‌گاه برای کسب بزرگی و احترام متوسل به حاشیه‌ها نشد و به هیچ وجه دنبال بر سر زبان انداختن نام خود نبود ، چرا که درخشش او در مستطیل سبز ، همه‌ی این موارد را در پی داشت.

اما حالا او از طرفداران و حامیان خود این درخواست‌ها را خواهد کرد البته اگر آن‌‌ها اجازه‌ی قرار گرفتن اسطوره‌ی محبوب خود در این وضعیت را بدهند. گرچه اغلب آن‌ها این اجازه را نخواهند داد ، اما تعداد قابل توجهی از هواداران درخواست او را لبیک خواهند گفت. آری امروز شاهد درخشش تورس هستیم و توپ طلای اروپا را در دستان تورس می‌بینیم ، اما فراموش نمی‌کنیم که همه‌ی این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که فقط 20 دقیقه‌ی پایانی بازی متعلق به تورس بوده است. این اتفاق فقط در یک نگاه تحسین براگیز و زیبا است ، اما در نگاهی دیگر خبر از موقعیت نه چندان مطمئن تورس در ترکیب تیم ملی اسپانیا می‌دهد. بنابراین امروز تورس با تکیه بر افتخاراتش باید هوادارانش را مجاب به حمایت از خود نماید تا نوار درخشش‌هایش در تیم ملی اسپانیا قطع نگردد. بی تردید اگر این ستاره‌ی 28 ساله در باد افتخارات امروز خود آرامش یابد ، آینده‌ای پرحادثه و البته نامطمئن را در جمع ماتادورها خواهد داشت.

توضیح دیگر کافی است. تورس همین است و نه بیش‌تر ، مردی که قابلیت کسب افتخارات بزرگ و قابل تمجید را برای خود و تیمش دارد. .

همه‌ی ما می‌دانیم که این افتخارات بزرگ و قابل تمجید بارها و در موقعیت‌های گوناگون برای تورس تکرار شده‌اند ؛ جدا از سال‌هایی که شاهد درخشش ال نینیو در بندر آنفیلد بودیم ، ال نینیو بازهم برای فوتبال وفوتبال‌دوستان لحظات به‌یاماندنی را خلق کرده است ، لحظاتی که برای یادآوری آن‌ها نیاز به رفتن به سال‌های گذشته نیست. زمان زیادی از پایان لیگ قهرمانان اروپا نگذشته است ، اگر این لیگ‌ را به خوبی دنبال کرده باشیم ، به یاد داریم بارسلونا چگونه برابر چلسی دی متئو اسیر اتفاقات فوتبال شد ، به یاد داریم که در آن زمان نیز این تورس بود که اتفاقا در دقایق پایانی با گلزنی از فاصله‌ی 50 یاردی آب سردی بر پیکره‌ی کاتالان‌ها ریخت.

ال نینیو جدا از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های قابل توجه خود در مستطیل سبز ، صبر و تحملی مثال‌زدنی داشته است. او همواره به خود مسلط بوده است و توانسته از اندک فرصت‌های خود برای درخشش استفاده کند ، تا امروز او به عنوان یکی از مهاجمان پر افتخار اروپا لقب گیرد.

در مجموع طبق شواهد و قرائن می‌توان نتیجه گرفت که تورس قابلیت استفاده از تمام توانایی‌های ذاتی خود را خواهد داشت ، تورس قابلیت فوق العاده بودن را خواهد داشت ، اما اگر هر روز جام جهانی یا تورنمنتی شبیه به آن برپا باشد ، اما افسوس که جام جهانی هر چهار سال فقط یک‌بار برگزار می‌شود و این فرصت نصیب تورس نخواهد شد که به هر طریقی پیروز باشد. تورس از جمله ستارگانی است که چشم‌ها را فریب نمی‌دهد ، او ستاره‌ای است که با در اوج بودن خود ، با افتخارات و پیروزی‌های فردی خود که البته سخت هم بدست می‌آیند ، چشم‌نوازی می‌کند.

واقعا چه کسی دیگر همچون او و با شرایط او می‌تواند عنوان آقای گلی تورنمنتی همچون جام ملت‌های اروپا را از آن خود نماید ؟ اگر دقیق بنگریم به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید. رابین فن پرسی ، آقای گل جزیره ، کسی که یک فصل تمام در لیگ جزیره و در جمع توپچی‌ها با وجود افت چشم‌گیر تورس آقایی می‌کرد ، با حرکات و رفتارهای بچه‌گانه‌ی خود نتوانست در جمع لاله‌ها نیز بدرخشد. ماریو گومز نیز با وجود زدن سه گلی که در یورو زد ، آن گزینه‌ای نبود که توان آقای گلی در یورو را همچون تورس داشته باشد. الکساندر کرژاکوف نیز در حال حاضر فاصله‌ی زیادی با استانداردهای تورس دارد و بهتر است از این گزینه نیز بگذریم.

هرچند تا حدی می‌توان نیکلاس بنتنر را گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی تورس بدانیم.

گذشته از همه‌ی این موارد ، در حال حاضر زمان از آن تورس است تا ناگهان به نظر برسد مهاجم 50 میلیون پوندی آبی‌پوشان لندن تا حدی مقرون به صرفه است و با توجه به تمام قابلیت‌ها در کنار خوش‌شانسی قابل توجه‌ او گزینه‌ی تاثیر گذاری برای تیم چلسی خواهد بود. بدون تردید این نکته قابل توجه مسئولان این تیم بوده است که تورس ، یک مهاجم احیا شده است ، که با توجه به گذشته‌ی ناموفق خود در باشگاه قصد افزایش مبلغ قرارداد خود را نخواهد داشت و طبیعی است در این شرایط هیچ مانعی برای پیشرفت چشم‌گیر ال نینیو در جمع آبی‌پوشان نخواهد بود.

درخشش‌ها و موفقیت‌های فرناندو همواره به دور از منطق بوده است. کم‌تر کسی فکر می‌کرد که در تابستان تورس بار دیگر به اوج بازگردد و پاسخ اعتمادها را بدهد. تورس در حال حاضر فراتر از عقل و منطق در اوج است و هیچ کسی نمی‌تواند با قطعیت بازگشت او به اوج را با مانع روبرو ببیند. در یک جمله باید گفت ، فرناندو در حال حاضر از هرکسی بهتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مصطفی بختیاری